stroom opwekken als je de pijp uit gaat

Vraag me niet hoe ik erbij kwam om op de website van “Uitvaart in Nederland” te kijken. Ik denk dat ik struikelde. Anyway, ik kwam er terecht en las daar op hun nieuwspagina (hier, om precies te zijn) dat een Taiwanees crematorium op het lumineuze idee is gekomen om de hitte die vrijkomt bij de crematie om te zetten in elektriciteit zodat ze daarop de koffiemachine en de airco konden voorzien van de nodige stroom.

Ik vind het geweldig! Lieve mensen, als ik sterft dan wil ik niet de grond in, niet in een urn belanden en niet verstrooid worden (want dat ben ik al). Nee, ik wil dan het net in en door de hoogspanningskabels knetteren. Wat zou het fantastisch zijn als die optie er zou komen. Natuurlijk doneer ik al mijn bruikbare organen als dat kan, maar de rest van mijn vlees mag als brandstof worden gebruikt om energie op te wekken.

Verbranden lijkt mij alleen niet de meest rendabele vorm van energie opwekken. Nee, misschien is het beter als ze het lichaam eerst in een vat stoppen waarin het zelf de chemische processen ontketent om te veranderen in een batterij. Die batterij wordt dan bijgezet in een ondergrondse batterijkamer en aangesloten op het elektriciteitsnet. Zo
keer je na je dood dus even terug als stroompje. Het moet toch een geruststellende gedachte zijn voor de nabestaanden dat hun nachtlampje mede dankzij jou brandt.

En als die lijkbatterij helemaal leeg is, dan ga het gewoon naar de vuilverbrandingscentrale zodat je ook nog bijdraagt aan bijvoorbeeld de stadsverwarming in Amsterdam-West (EAB zet daadwerkelijk afval om in energie voor Amsterdam-West).

Dus, beste uitvaartondernemers, stort u zich op dit gat in de uitvaartmarkt. U kunt ongetwijfeld rekenen op de vele fanatieke groenen van Nederland. Duurzaam de pijp uit gaan wordt het helemaal.

One comment

Geef een reactie

