Parkiet komt om bij woningbrand. Thieme stelt kamervragen.

Vanavond zag ik dit nieuwsbericht: “Woningbrand in Haren; Parkiet overleeft brand niet”.
Vooral de vermelding dat de parkiet sneuvelde valt mij op. Dat er brandschade is, dat diverse huizen een tijdje zonder stroom zaten en dat er misschien mensen ternauwernood aan gewisse dood zijn ontsnapt, vergeet ik helemaal. Die parkiet is dood. Morsdood. Gestikt door de rook? Of levend geroosterd? Heeft Tuffie (mijn eigen parkietje heette vroeger zo) geleden?

In het bericht staat dat de brand waarschijnlijk is veroorzaakt door kortsluiting. Stond de kooi van die arme parkiet misschien op de televisie en veroorzaakte de parkietenpoep die in al die jaren dat Tuffie op de TV stond in de TV was gevallen misschien wel de kortsluiting (best plausibel toch? Eén van de belangrijkste brandveroorzakers in de VS is ironisch genoeg kortsluiting veroorzaakt in aquariums…). In dat geval valt de parkieteigenaren te verwijten dat ze nalatig zijn geweest in de zorg voor hun huisdier. Zet nooooooooit je parkiet op je TV!

 

 

Als Marianne Thieme (Partij voor de Dieren) hier maar geen lucht van krijgt. Ik zie de krantenkoppen al voor me:

 

 

Parkiet komt om bij woningbrand. Thieme stelt kamervragen.

 

 

 

 

update:

Net zie ik ook dit bericht (ook via 112-Groningen): Kat komt om bij brand op zeilschip Farmsum – http://url4.eu/1CrGG

 

Zie ik een trend?

 

Powered by ScribeFire.

Geef een reactie

