Voetwanten

Ik kom er rond voor uit: ik vind het helemaal niks, die Uggs. Het zijn vormeloze leren, met schapenwol gevulde wanten voor om je voeten. Ze zijn er nog niet voor mannen geloof ik, maar dat is een kwestie van tijd, want ongetwijfeld is er nu ergens een mode guru bezig een Ugg for Men te ontwerpen (iedereen beweert tegenwoordig te weten wat mannen willen).

Vormeloze voetwanten dus. Ja, best lekker warm natuurlijk in deze winter, maar de mode schrijft kennelijk ook voor dat je die uggs al gaat dragen in de nazomer en blijft aanhouden tot ver in het voorjaar. Paris Hilton (als ik haar zie vormt zich vanzelf een walgneiging in mijn strot die kwa klank wel wat weg heeft van “ugghhh”) doet dit immers ook. Dus wat doen alle bakvissen van Nederland? Juist, die doen dat dus ook, want je kan natuurlijk niet af wijken van wat cool is. Kom op zeg, zelf denken en een eigen mening hebben kan niet als je in de puberteit bent. Stel voor, dan hoor je er ineens niet meer bij.

Natuurlijk heeft de puberteit alles te maken met het ontdekken van je eigen identiteit. Er
zijn maar weinig pubers die er al eentje hadden voor ze in de puberteit kwamen. De uitzonderingen daarop zijn dan ofwel trendsetter ofwel loser in de ogen van de rest. Maar goed, experimenteren met stromingen (in mijn puberteit kon ik kiezen uit kakker, boer of alto) hoort bij die ontdekkingstocht. Mijn dochter is gelukkig nog lang niet toe aan de
puberteit. Dat duurt nog een jaartje of 10. Ik ben benieuwd of ik mijn kinderen als ouder goed kan bijstaan in hun ontdekkingstocht. Natuurlijk zijn pubers geneigd om te denken dat hun ouders het slechtste met hen voor hebben en dus het tegenovergestelde doen van wat je adviseert….

Dus dochterlief: koop Uggs! Ze zijn echt rete-vet-cool-gaaf.

Powered by ScribeFire.

Geef een reactie

