Wapengek

Idioten die het nodig vinden om willekeurige mensen dood te schieten en daarna zichzelf, heb je tegenwoordig overal. Sinds vandaag ook in Alphen aan den Rijn. Nog nooit kwam zo’n idioot zo dichtbij voor mij en mijn vrouw. Het NOS Journaal toont beelden van vertrouwde straten. Het maakt me kotsmisselijk. Ik kijk naar mijn vrouw. Ze ziet bleek en is blijkbaar net zo verbijsterd als ik. Plotseling moet ik aan onze vrienden in Alphen denken. Ik bel ze gelijk. Gelukkig is hen niks overkomen. Pak van ons hart. Niet dat dit de schok ook maar enigzins vermindert. De levens die dit heeft gekost zijn onverbiddelijk weg. Wat een ziekelijke zinloosheid. Hiervoor bestaat geen vergeefbaar motief.

6 comments

  1. Helemaal mee eens. Het ging ook nog eens om mijn kinderen en kleinkinderen die er gelukkig niet meer wonen. Hier zijn geen woorden voor. Afschuwelijk voor de nabestaanden.

  2. Het is niet te bevatten waarom iemand zo iets doet, waarom onschuldige mensen vermoorden en dan je zelf doodschieten, als je dood wilt neem dan geen onschuldige mensen met je mee.

  3. Hetgeen mij pas echt misselijk maakt, is dat iemand met een voorgeschiedenis van suicidale neigingen lid kan worden van een schietvereniging en dan vervolgens een wapenvergunning kan krijgen voor vijf wapens, die hij bovendien nog thuis mag bewaren ook. Met de tegenwoordige overvloed aan informatie – op zichzelf niets mis mee – kan je dan met aftellen beginnen: wanneer besluit zo iemand om het leven te verlaten “with a bang, and not with a whimper”. Die wapenvergunningen moeten nog elk jaar opnieuw verleend worden ook; geen enkel lid van de schietvereniging op de hoogte van de – wellicht ongezonde – fascinatie van de dader voor vuurwapens?

    1. Inderdaad Hans. Hopelijk gaan ze de procedures rond wapenvergunningen nu heel kritisch bekijken. We leven in een land waar dingen eerst goed mis moeten gaan voordat er acties worden ondernomen. Wat mij betreft is het nu goed mis gegaan.

Geef een reactie

