Tijdschijf

image

Vandaag heb ik zo’n gigahorloge gekocht. Is helemaal in naar het schijnt. Het is echt een enorme plak aan mijn pols. En dan heb je ze nog veel groter. Met deze lijkt mijn pols wel een kinderpolsje.

Je hebt ze ook nog een stuk dikker ook. Ik zag laatst een vent met zo’n joekel van een uurwerk om zijn pols. Met allerlei wijzertjes erop. Het leek wel een cockpit. Ik vroeg hem eens hoe laat het was, waarop hij zijn arm optilde. Hij zwoegde duidelijk, maar liet het niet merken. “Aaaaacht over drie”, zei hij met de tanden op elkaar geklemd. Zwaar als een molensteen. Mocht hij het leven ooit moe worden hoeft ‘ie het ding alleen maar om zijn nek te hangen en van de brug te springen. Wat een bikkel.

Dat bikkelen hoeft van mij dus niet, maar ik moest mijn oude polsjapanner toch eens vervangen. En grote uurwerken zijn vandaag wat de klok slaat in de mode. Dus ik zeul nu ook zo’n enorme tijdschijf mee aan mijn pols. Tja, wie bij de tijd wil zijn, moet zijn pols aan de grote klok hangen.

10 comments

  1. Mijn vraag is: waarom wil een mens de tijd aan zijn pols dragen.
    De klok, het symbool van slavernij: aan banen, aan de wil van anderen, regels, opgelegde discipline, verlies van persoonlijk initiatief en ongereguleerde creativiteit.
    Ik heb nog nooit een klok aan mijn lichaam bevestigd.

    1. Ik ben verslaafd aan tijd. En aan pure chocola, maar dat hang ik dan weer niet aan mijn lijf. Tijd is in principe een zware drug. Neem je er teveel van, dan ga je dood. Onherroepelijk.

  2. Ik ben begonnen met een koekoeksklok, maar dat was teveel lawaai, toen overgegaan op een Fries staand horloge, maar dat was echt kouwe kak, iedereen zag van veraf al waar de klepel hing, dus ik heb nu zo’n mooie NS-perronklok. Handig! Je komt altijd overal te laat! Of gewoon nog veel later omdat je met een bus moest. Ik wil echt niks anders!

Geef een reactie

