Gezwam

image

Er wordt al weer driftig gezwamd in ’t bos, dus ik doe ook maar eens mee. Het zwamgeval op de foto liet zich in het zonnetje even van zijn mooise kant zien. Maar wat is het voor soort zwam? Het lijkt wat op de gewone vuurzwam, maar ook op de zwavelkop. Of is het een of ander wasplaatje? Dankzij google kan iedereen zwam-o-loog spelen.

Als je de namen ziet die men zoal aan zwammen en paddo’s heeft gegeven, krijg je het vermoeden dat iedere variant op een bekende soort tot een nieuwe wordt gebombardeerd. Dat kan ik ook. Ik noem mijn zwam de gouden zwartwordende zwavelkopvuurzwamzwetsplaat.

Maar zeg eens, wat is dit voor zwam?

2 comments

  1. LOL een nieuwe paddenstoelen-soort, Mark! Mooie naam hoor. Helaas kan ik je niet helpen met het benoemen van dit prachtexemplaar.
    Toevallig heb ik vanmiddag ook een post over paddenstoelen geschreven op mijn Engelse site.
    Maar heb jij er veel gezien? Ik maar een paar, verbazingwekkend weinig eigenlijk.

Geef een reactie

